tirsdag 11. oktober 2011

En utfordring kan være en glede - Trening .

Altså trene for meg er å gå tur, det er begrenset hva man klarer med en helse som aldri blir bra. Den er bedre etter jeg endret kosten, men blir jo aldri bra. Derfor er jeg fornøyd at jeg NÅ klarer å gå de timene hver dag. Men har ikke blitt så mye i det siste. Hvert høstferie for guttungen, og skjedd andre ting. Jeg har planer om å prøve 2000 trenings minutter på en mnd. eg har langt igjen, bare se på telleren til høyre for deg.

Det er vitkig å bevege seg, selv om det ikke blodsvetting i bilde, det er viktig for den fysiske og mentale helsen. Jeg kjenner en enorm lykke der jeg går og går rundt en damm, med musikk i øret, eller en venn å prate med. Jeg går stort sett alene, og noen ganger kan det være deilig. For man kan la tankene fly, og bare titte på ting rundt deg. Jeg liker ikke gå tur langsveien, så jeg går ryndt en dam på 1.2 km, jeg går noen runder når jeg først går.

Også på dager der jeg ikke har følt jeg har orket, har jeg tatt på meg skoa og bare hoppet i det, og det er jo greit bare jeg har fått på meg skoa, så merker jeg gleden av det allerede, og det er går utrolig bra.

Flere som hender de føler de ikke orker ut, men når de først har kommet et steg som bare å få på skoene, så går det greit ?

For meg som er alvorlig hjertesyk, og operert flere ganger så er det en presentasjons glede for meg selv å klare de gå turene, kjenne at kroppen får bevegd seg.



2 kommentarer:

  1. Takk for kommentar på bloggen min. Lurte faktisk på å ta vekk potetmelet selv, men var litt usikker på hva jeg skulle erstatte det med. Kanskje du har noen bra forslag? Ellers synes jeg kokoskrem uten kiwi er best hvis jeg skal gi et tips. Eller om du er på lavkarbo og spiser melk kan du jo lage den originale gulrotkakekremen!
    Forresten fint innlegg, flott at du har et mål, jeg heier på deg og håper at du klarer det! :-)

    SvarSlett
  2. Takk for det . Nei hva kan man bruke i steden for. Sojamel kanskje ? Jeg vil tro kokosmel vil sette for mye kokossmak i dette her. Evnt bruke pofiber også,. som ser ut som mel. Jeg skal teste ut i helgen, så skal jeg gi beskjed ;)

    SvarSlett