tirsdag 7. februar 2012

Jeg er fortsatt MEG


Jeg er fortsatt Susanne selv om jeg er Susanne med sykdommer. Jeg trenger å vite at jeg settes pris på, jeg trenger å vite at jeg tenkes på.. Men ikke alltid sannheten er sannheten. Om du spør meg om hvordan det går, og jeg sier at det går bra, så betyr ikke det at jeg er frisk, det betyr at jeg kanskje har en litt bedre dag i dag. Om jeg sier at jeg må legge meg litt, fordi jeg er sliten, så betyr det at jeg egnetlig ikke har det bra i det hele tatt.

Om du spør meg om jeg vil være med på noe, og jeg sier ja, så ikke bli lei deg om jeg må avbryte i siste liten, ikke fordi jeg ikke vil, men da får jeg ikke med meg kroppen min. Da klarer jeg faktisk bare ikke.Jeg sier ja, fordi jeg vil, og jeg blir glad for å huskes på og tenkt på. Jeg vil egentlig.

Om du spør meg om å gå tur, og jeg sier ja. Så er det ikke sikkert jeg orker det dagen etter. Om jeg sier nei, så ikke bli sur på meg. Da klarer jeg ikke løfte beina mine. Noen ganger sier jeg ja, fordi jeg vil, selv om jeg har vondt. Men la oss gå i midt tempo, jeg har da tatt smertestillende for å komme meg ut sammen med deg.

Om du kommer hjem til meg, og det er litt rotete, ikke kommenter det. Jeg gjør så godt jeg kan. Jeg tar det jeg orker, når jeg orker. I perioder kan det se kjempe flott ut her, fortelle meg heller når det er fint her. Jeg trenger ikke minnes på at jeg ikke har orket for det vet jeg så godt.

Jeg er ikke sterk, selv om jeg går gjennom dette her. Jeg har ingen valg, det er livet jeg må leve. Vil du være en del av det, så er jeg takknemlig, vil du ikke så forstår jeg det. Jeg forventer ikke at du skal være en del av det.

Jeg setter pris på alle vennenne mine, og jeg er der så godt jeg kan for dere. Men må jeg si at jeg ikke orker, så ikke ta det personlig. Prøv igjen, jeg bryr meg om dere <3 .

Har jeg glemt noe dere har fortalt meg som er viktig, ikke bli sint. Ikke tro at jeg ikke bryr meg om dere, bare fortell det igjen. Jeg husker dårlig, det er greit å le av det for jeg ler selv. Men noen ganger ler jeg av fortvilelse over meg selv.

Noen kvelder ligger jeg i sofaen i fortvilese og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, alt lyset av. orker ikke lyd heller lys.

Det er dette som er sannheten. Men jeg er fortsatt jenta med godt humor, har posetiviteten. Men vil dere skal vite at jeg hver dag kjemper for å være posetiv.







7 kommentarer:

  1. Kjempefint skrevet! Det er som om jeg skulle ha sagt det selv. :)

    SvarSlett
  2. Så enig med Tove og Eldeen. <3

    SvarSlett
  3. Hei, Første gang jeg er innom bloggen din. Har selv FM. Utrolig bra skrevet. Noen ganger har jeg vanskelig for å formelere meg. Men dette var som å lese mine egne tanker. Det samme med innlegget " mitt navn er fibromyalgi" Akkurat slik føles det. Ønsker deg en strålende fin dag. Hilsen fra Hilde

    SvarSlett
  4. Fint skrevet....
    Kjenner meg godt igjen.

    - Sigrid

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja. Mange som kjenner seg igjen idet. Derfor jeg deler det igjen. For det trengs å minnes på. Nå er jeg ikke like dårlig som jeg var når jeg skrev det i fjor. Men likevell :)

      Slett